EV DEĞİL “YAŞAM” SUNUYORUZ!

EV DEĞİL “YAŞAM” SUNUYORUZ!

08 Mart 2018

Markalı konut rekabet piyasasında daha en başından edindiği prestijden dolayı bir adım önde başlar. Marka demek kalite, güvenilirlik ve gayrimenkulün satış değerinin korunması gibi avantajları beraberinde getirir. Peki, markalı gayrimenkul dediğimiz nedir? Neleri kapsar? Bulunduğu bölgenin metrekare fiyatı aralığını etkileyebilecek, projelerin fiyat bedelini belirleyebilecek nitelikte olan, bölgenin konsept özellikleri dediğimiz nitelikleri barındıran projeler markalı konut olarak değerlendirilir. Depremlerden sonra toplumun bilinçlenip ve buna bağlı olarak rekabette modern pazarlamayı ve stratejilerini uygulamak zamanla zorunlu hale gelmiştir.

Son yıllarda gayrimenkul sektörü ciddi bir değişime girmiş ve markalı gayrimenkule talep günden düne artış göstermiştir. Üstelik hem üretici hem de tüketicinin olarak bütün dünya bazında markalı konuta talep artmaktadır. Markalı gayrimenkullerin markasızlara oranla yüzde 30-35 daha yüksek değerle gayrimenkuller satılır. Alıcı için ise; prestijli bir gayrimenkul sahibi olmak, satış yaptığında değerini korumak, daha yüksek kira getirisine sahip olmak ve kaliteden dolayı güven veriyor olması sebebiyle tercih ediliyor. Bu sebeple artık bireysel yatırımcılar da dâhil olarak tüketiciler sadece başını sokacak ve barınma ihtiyacını karşılayacak bir dört duvardan fazlasını talep ediyor. Bir ev değil yaşam satın alıyorlar ve ona göre araştırma yapıyorlar. Tüketiciler firmaların projelerini ve daha önce yaptıkları projeleri inceleyerek geri dönen yorumları okuyarak en iyi kararı vermeye çalışıyor ve markada bu şekilde oluşuyor zaten. Yatırımcılar güvenilir bulduğu şirketlerin markalı gayrimenkullerine şüphe duymadan yatırım yapıyorlar.

Daha önceki senelerde yatırım yaparken ilk tercih yatırımın bulunduğu lokasyon önem arz ederken günümüzde marka daha ön planda tutulur oldu. Bu da demektir ki aslında tüketicilerin nerede yaşadıklarından ziyade nasıl yaşadıkları önemli oldu yani yaşam biçimlerine verdiği önem arttı ve bu sosyal bir statü olarak bile değerlendiriliyor. İnsanlar yoğun tempodan evine geldiğinde rahatça alışveriş yapmak, evinin altında kahve içmek, kuru temizleme, kuaför, terzi veya spor salonu gibi yaşamı kolaylaştıracak kriterleri bir arada istiyor. Bu da markalı konut projelerini cazip kılıyor. İnşaat firmaları markalı konut projelerinin reklamlarını yaparken bir ev sunmaktan çok bu kriterlere vurgu yapıyorlar.

Haberi Paylaş: