Türkiye ‘nin son yıllarda uygulanan en büyük kamu projelerinden biri olan 433 km uzunluğa sahip İzmir-İstanbul otoyolu iki il arasını 3,5 saate indirmesiyle halkı heyecanlandıran projelerden.
2009 ‘da ihalesi yapılmış ve 2019da tamamlanması planlanan bu projeyi Osmangazi Köprüsü ’nün inşaatı Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerini de inşa eden, Japon IHI firması tarafından gerçekleştirildi. Daha projesi konuşulurken geçmesi muhtemel güzergâhtaki arazilerin değerini parlatan bu proje çevresine değer katarak hızla devam ediyor. Köylerden ilçelere hat üzerindeki lokasyonların değerini 4-5 kat arttırmış durumda.
Türkiye ‘nin iki büyük şehrini birbirine daha yakın olmasını sağlayan otoyolun İzmir ve İstanbul ‘da birçok gelişmeye katkıda bulunacağı kesin. Başta inşaat olmak üzere birçok sektörün hareketleneceği, nakliye masrafları ve zamanı düşeceği, İzmir ‘li iş adamlarının daha sık İstanbul ve Avrupa ‘ya ulaşacağı ve kentin daha fazla yatırım alacağı, daha çok turist çekeceği düşünülüyor. Aynı zamanda Türkiye ‘nin en büyük gıda ihracatının gerçekleştirildiği Ege Bölgesi ihracatına büyük katkı sağlayacak otoyolun, bu alanda yapılan rekabette avantajlar sağlayacağı bilinmekte. Bu otoyol sadece iki şehri değil, aynı zamanda Ege ve Marmara ekonomisini de birbirine bağlayacak.
İzmir ticaret odası yönetim kurulu başkanı Ekrem Demirtaş, projenin İzmir ekonomisini büyümesini hızlandıracağını, çünkü sadece İzmir ‘i İstanbul ‘a değil bu sayede avrupaya bağlayacak bir yol olduğunu bu anlamda kentin tüm ekonomik, sosyal gelişimini etkileyecek bir proje olduğunu bildirdi. Bu otoyolun yapılmasıyla ulaşımda kara-hava-deniz üçgeninin tamamlandığı vurgulandı. Yarı yarıya düşen yolculuk süresi hem zaman hem yakıtta kazanç sağlamakta ve yazlık sahiplerinin büyük bir kısmı Marmara ‘da ikamet etmesiyle de avantaj olmaktadır. İzmir’in sahil bölgesinde yazlık lüks villa ve rezidans tipi projeler de ağırlık kazandı. İzmir ‘de başta çeşme olmak üzere Seferihisar, foça, dikili, Bergama gibi turizm merkezleri etkisiyle 12 ay boyunca turizm yapılabileceği ve ekonominin esnafından çiftçisini oldukça hareketleneceği sonucunu çıkarmak gayet mümkün görünmekte.
Otoyol aracılığıyla İzmir ‘e gelenleri ilk karşılayan bölge olması özelliği ile Bornova ve İzmir ‘in Yeni Bornova ‘sı olarak adlandırılan Çamdibi - Altındağ bölgesinde ciddi talep artışları gözleniyor. İzmir-İstanbul Otoyolu’nda çalışmaların sürdüğü Bornova viyadüğü ve Kemalpaşa Bağlantı Yolu’nun bölgesindeki Pınarbaşı, Doğanlar ve Yunus Emre mahallesi mevkilerinde gayrimenkul fiyatlarında ilk etapta yüzde 25 artışın ardından şu anda yeni projelerle birlikte artışlar yüzde 60’ı buldu. Aynı şekilde Çamdibi- Altındağ bölgesi de otoyolun ortaya çıkardığı fiyat artışıyla değer kazanmaya başlarken, bağlantı yollarıyla birlikte İzmir’in tamamında gözle görülür bir fiyat artışı da bekleniyor.
Duman inşaat konut projeleri hakkında detaylı bilgi için bize ulaşabilir yada satış ofislerimizle irtibata geçebilirsiniz