SANAL OFİS NEDİR, NELERE DİKKAT EDİLİR?

SANAL OFİS NEDİR, NELERE DİKKAT EDİLİR?

Duman İnşaat

Yaşam koşulları, çalışan ücretleri, artan ofis maliyetleri şeklinde durmadan artan gider kalemleri karşısında şirket sahipleri ya da girişimciler ofis masraflarını minimuma indirmek için hazır ve sanal ofislere doğru talepleri kaymış durumda. Bireysel ofis maliyetlerini yaklaşık %80 oranında azaltması şirket sahipleri için çok cezbedici. Tabi ki hazır ve sanal ofis kiralarken dikkat edilmesi gereken pek çok nokta bulunuyor.
alternatifleri her geçen gün artan sanal ofisleri tercih ederken en konforlu en güvenilir olanlar tercih edilmeye çalışılıyor. Ekstra maliyetler, toplantı odası saati hakları, adres değişimi gibi bir çok unsur, ofis kiralamak isteyenlerin dikkat etmesi gereken maddeler.
Endless Offices Genel Müdürü Gökmen Özdemir, sanal ve hazır ofis kiralarken  dikkat edilmesi gereken maddeleri sıraladı. Kiracıların kullanım haklarından hizmetin son bulduğu aşamaya kadar herhangi bir süprizle karşılaşmamak adına sözleşmeyi dikkatlice okumaları gerekiyor. Sanal ofis kiralamaları genelde telefon yada mail ortamında sonuçlansa da sözleşme imzalanmadan önce kiralanacak plazayı mutlaka gidip görmek önemli. Ofisin satışını yapan firmanın fatura adresi ve gerekli evrakları talep edilmeli. Aksi halde kötü niyetli firmalar tarafından mağdur olunabilir.
Ofis kiralarken yapılan anlaşmada ufak tefek bazı detaylar gözden kaçabiliyor. Toplantı odası saati, telefon, sekreterya hizmeti, mutfak masrafları gibi detaylar kiracılar için en önemli unsurlardan. Aylık veya toplu ödemelerde bu bedeller ücret dışında aidat olarak gösterilerek Ekstra olarak yansıtılıyor. Ayrıca hazır ofislere kira bedelleri kişi sayısı mı yoksa oda metrekaresi baz alınarak mı ödendiği dikkat edilmeli.
peki mesai saatleri dışında ofis kullanılabilir mi?
Bu tür detaylardan dolayı ofsi kiralamalarında çok az sorun yaşanıyor. Saat 18:00 den sonra ofis kullanımı için sözleşmenizde mutlaka madde bulundurmalısınız.
Ortak alanlarda nasıl hareket edilir?
Aslında bu konudaki en büyük avantaj ortak alanlar ve etkinlikler diyebiliriz. Firma çalışanları bahçe, lobi gibi ortak alanlara çıkarak hem sosyalleşebiliyor hem de network sağlayabiliyorlar.
Siz ofiste olmadığınız zamanlar iyi bir resepsiyon hizmeti almanız da oldukça önemli.
Sanal veya hazır ofis farketmeksizin firma sahipleri ofiste olmadığı zamanlarda telefonları açacak, kargoları teslim alacak, müşterileri karşılayacak iletişimi güçlü bir çalışan sizi her zaman on adım ileriye taşıyacaktır. Kiralama yapılan ofislerde güçlü ve başarılı sekreterya hizmetine de dikkat edilmeli.
 

Duman inşaat hayalinizi güvenilir temeller üzerine inşa eder

Duman inşaat konut projeleri hakkında detaylı bilgi için bize ulaşabilir yada satış ofislerimizle irtibata geçebilirsiniz