İzmir Narlıdere 'de 2018 yılında Narlıdere Metrosu için toplamda 7.2 km uzunluğundaki temeli atılmıştı. İhaleye çıkan proje için Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt Şirketi 7 istansyondan oluşacak projenin ihalesini kazanmıştı. Planlamaya göre 2021 yılında tamamlanması bekleniyordu. Ancak durumlar değişti.
İnşaat çalışması başlayıp proje ilerlerken revizeyona gidildi. habere göre, Ulaştırma Bakanlığınca onaylanmış olan ilk projede yer alan istasyonların hacmimlerinde %25 ile %75 oranında küçültüldü. Bu sebeple birçok yürüyen merdiven, asansör ve çıkış noktaları iptal edildi. Proje ile ilgili yapılan değişiklikler Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 'na bilidirilmesi gerekiyordu ancak bildirilmedi. Büyükşehir belediyesinin projedeki değişikliklerin tekrar Ulaştırma Bakanlığına ve Proje Altyapı Genel Müdürlüğü'ne onaylatmalı ve ondan sonra işlemlere başlanması gerekiyordu. Uzmanlara göre bu şartlar altında planlanan tarihte bitirilmesi olanaksız. Revize edilen istasyonlar için yeni uygulama projelerinin çizilmesi gerektiğini söyleyen uzmanlar, "Bu da önemli bir zaman kaybına neden olacak. Dolayısı ile de proje öngörülen sürede kesinlikle bitmeyecek. Durum böyle olunca yüklenici, idareden kaynaklı revizyonları gerekçe göstererek Büyükşehir'den süre uzatımı isteyecek. Ardından da idareden enflasyona dayalı fiyat farkı talep edecek. Tüm bunlar Büyükşehir'in kasasından ekstra para çıkmasına neden olacak" dedi.
Uzmanlar yapılan revizyonla projede bir çok imalatın çıkarıldığını söyledi. Uzmanlar, "Normal koşullarda yüklenici firmanın ihalede verdiği fiyat teklifine projeden çıkarılan imalatlar da dahil olduğu için Büyükşehir'in fiyat eksitmesine gitmesi gerekiyor. Yani iptal edilen imalatların maliyetlerinin ihale bedelinden düşülmesi gerekiyor. Bu konunun Büyükşehir Belediyesi tarafından mutlaka açıklığa kavuşturulması gerekiyor. Aksi takdirde kamu zararı söz konusu olacaktır" ifadelerini kullandı. İzmir Büyükşehir'in eski Raylı Sistem Daire Başkanı Hanefi Caner, Büyükşehir'in muhakkak yeni projeyi Ankara'ya onaylatması gerektiğini belirterek, "Genel olarak projeyi ele aldığımızda bu kadar değişiklik sonrası yeni projenin Ulaştırma Bakanlığı Genel Müdürlüğünden izin alınması lazım. Hatta ihalenin yapısı değişiyor ve yapılacak işler de değişiyor. İhale sakat bir hale gelmiş. Çünkü ihaleye giren diğer yüklenici firmaların itiraz etme hakları var. Proje esastan değişiyorsa zaten yenilenmesi lazım" dedi. Proje değişikliğinin her zaman belediyenin yetkisinde olduğunu vurgulayan Caner, şöyle devam etti: "Projede yapılacak işin bu kadar azalmasından sonra fiyatın aynı kalması mümkün değildir. Mevcut şartlara göre buna da bir ayarlanma yapılmalı. Yapılmazsa bu sefer diğer yüklenici firmaların itiraz etme hakkı doğar."
Duman inşaat konut projeleri hakkında detaylı bilgi için bize ulaşabilir yada satış ofislerimizle irtibata geçebilirsiniz